maanantai 13. elokuuta 2012

i feel a kind of fear


"If you have chemistry, you only need one other thing - timing. But timing’s a bitch."
- Robin Scherbatsky, How I Met Your Mother

Muutin päivälleen kuusi vuotta sitten Suomeen, ja päivää vaille kuusi vuotta sitten aloitin lukion vieraassa kaupungissa maassa, jonka pääkaupungin kadut osasin lapsuudenajoilta ulkoa mutta jonka kulttuurista en tiennyt mitään. Kuuden vuoden aikana on ollut monta hetkeä, kun olen tajunnut menettäneeni jotain suurta ja kaunista ja mahdollisesti pysyvää sen takia, että ajoitus on ollut täysin väärä. Kieltämättä usein osasyynä on ollut myös oma tajuton typeryyteni, mutta typerähän minä olen aina. Uskomatonta, mitä kaikkea voi kuudessa vuodessa tapahtua. Uskomatonta, mitä voi tapahtua kolmessa vuodessa, yhdessä vuodessa, tai edes kahdessa kuukaudessa ja neljässätoista päivässä.

Voisin ottaa vähän rauhallisemmin kuin eilen, tiedän flunssassa urheilemisen olevan vaarallista mutta olin eilen vaan niin vihainen ja ahdistunut, että vaihtoehdot olivat lihasten rääkkääminen tai ihon repiminen rikki. Jos tänään keskittyisin vain tv-sarjan katsomiseen ja laskemiseen yksi kaksi kolme neljäkymmentäkuusi pilkku kahdeksan nolla pilkku viisi nolla pilkku kahdeksan neljäsataa viisikymmentäyksi ja korkeintaan venyttelemiseen. Tänään piti aloittaa kestävyysharjoittelu, mutta ehkä odotan suosiolla kunnes pystyn olemaan puoli minuuttia yskimättä.

Olen niin väsynyt, että tahdon vain olla sängynpohjalla itkemässä. Olisi jo syyskuun kolmas.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti