torstai 4. lokakuuta 2012

mitt hjärta blöder


Älä mene uniasi liian liki:
ne ovat savua ja voivat hälvetä -
ne ovat vaarallisia ja voivat pysyä.

Oletko katsonut uniasi silmiin:
ne ovat sairaita eivätkä mitään ymmärrä -
niillä on ainoastaan omat ajatuksensa.

Älä mene uniasi liian liki:
ne ovat valhe, niiden pitäisi mennä - 
ne ovat mieiettömyys, ne haluavat jäädä.

- Edith Södergran, Vaarallisia unia

Aamupalaksi kaksi luumua, pieni lautasellinen kaurapuuroa ja kupillinen kahvia. Kyllä mä pystyn tähän. Tämä päivä tulee olemaan täynnä haasteita, mutta olen silti päättänyt nauttia siitä - ja ilman, että vatsa huutaa koko ajan nälkää. Naposteltavat ja valkoviini ovat oleellinen osa tyttöiniltoja, ei minun ole pakko valita joko/tai. Kyllä mä pystyn tähän. Kirjoitan kiinaksi surullisia lauseita kauniiseen vihkoon, kohta pitäisi mennä suihkuun. Palelen koko ajan, onneksi on uudet sydänkuvioiset villasukat.

Stu: Viisi hyvää asiaa juuri nyt? Mitkä arjen pienet/suuret asiat saavat hymyn huulillesi? Mihin eläimeen samaistut eniten?
- Sain eilen käsiini J. K. Rowlingin uusimman romaanin ja olen ihan innosta pinkeänä, saan hiukseni poninhännälle ensimmäistä kertaa vuosiin, olen vihdoin oppinut juomaan teetä ilman edes makeutusainetta, sain neulottua huivin ja lapaset valmiiksi, uudet silmälasini ovat todella tyylikkäät. Arjen pieniä asioita on paljon: keltaisten lehtien rapina kenkien alla, uusi teepaketti, kehitetyt valokuvat ja sata muuta asiaa. Elämiin taas en ole ikinä oikein samaistunut, mutta siiselit ovat harvinaisen siistejä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti