keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

kantele soi


Kello on kolme yöllä kun herään uneen joka jättää levottomaksi entä jos mitä jos, ajatukset alkavat pyöriä päässäni piiri pieni pyörii ja kellon viisarit kiertävät ympyrää uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, käyn läpi pahimpia muistojani ja hirveimpiä ennustuksia, vedän itseni kippuraan ja haukon henkeä. Lopulta laitan äänikirjan päälle ja makaan silittäen kissaa ja keskittyen hengittämiseen sisään ulos sisään ulos, viiden jälkeen liu'un rauhallisempien unien maailmaan.

"Meidän on nyt pakko saada tota sun ahdistusta lievitettyä", psykiatri sanoo ojentaessaan minulle reseptin. Lupaan yrittää vaikka lista sivuvaikutuksista pahoinvointi unettomuus painajaiset uneliaisuus ripuli päänsärky huimaus on pitkä ja inhoan pelkkää ajatustakin siitä, että olen riippuvainen jostain muusta kuin omista aivoistani.

Kuoroharkoissa minulla oli uutta hajuvettä ja korvalehdissäni roikkui vaaleanpunaiset jäätelötuutit. Juoksin halaamaan Partaa hänet nähdessäni, lauloimme Aurinkolaulua ja jaksoin hymyillä loppuun asti.

2 kommenttia:

  1. Ei pienistä pillereistä tarvitse onneksi olla riippuvainen lopun ikänsä, mutta jos ne auttaisivat pahimman yli voisi olla helpompaa olla riippuvainen vain itsestään. Tsemppiä ♥

    VastaaPoista
  2. En tiiä tuliko se mun aikasempi kommentti tähän, kun laitoin sen puhelimella liittyen ainakin lääkkeeseen.. Tai jos et vaan halunnut vastata siihen..?

    Mut anygays, joo voishan sitä käydä joskus kaffeella, kun vaan saa aikaseks ! Oon tosi huono pitää yhteyttä tai ehdottaa mitään tai ylipäätään muistamaan, että oon sopinu jotain, et jos sä ehdottaisit jotain vaikka kun muuttokiireet helpottaa ? (:

    VastaaPoista