maanantai 21. tammikuuta 2013

kaikki on


"Mä oon siis niin ylpeä susta, toi on aivan mieletön muutos!"

Terveydenhoitajan sanat kaikuvat päässäni ja vääntävät suuni hymyyn. Tämä on niitä päiviä kun muistan miksi taistelen, miksi herään joka päivä aikaisemmin jotta ehdin varmasti tehdä aamupalan, miksi metsästän juuri oikeaa maapähkinävoita ja miksi terveyskaupan myyjä hymyilee tunnistaessaan minut kassalla. Vaikka en ole laiha, tunnen olevani päivä päivältä fyysisesti terveempi - nukun öisin paremmin ja olen päivisin virkeämpi, olen saanut ahmimis-paastokierteen kaadettua, vatsani toimii niin kuin pitää, enkä meinaa pyörtyä väsymyksestä jos urheilen.

Myönnän ihan suoraan että psyykkisesti minulla on vielä pitkä matka edessä. Itseinho, ahdistuskohtaukset ja paastoajatukset ovat edelleen läsnä, mutta ainakin omasta mielestäni on oikein hyvä ensiaskel, että saan ihan konkreettisesti syömiseni kuntoon. Vain jos syön terveellisesti, voin saada itseni näyttämään terveeltä.

Olen myös huomannut suuren eron niissä kuvablogeissa yms. mitä seuraan! Thinspo on haihtunut melkein olemattomiin, jo monta viikkoa on fitspo ollut teemasana. Seuraan vegaanisia ruokablogeja ja tavallisten suomalaisten naisten treeniblogeja, fitspo-tumblreita ja etenkin recovery-tumblreita; olen yrittänyt poistaa lukulistaltani joka viikko yhden syömishäiriö"positiivisen" tai thinspo-blogin.

Tulenkohan minä joskus olemaan selviytymistarina, josta terveydestä unelmoiva tyttö lukee?

16 kommenttia:

  1. Mahtavaa! Kävin tänään lääkärillä, veriarvot olivat parantuneet, paino noussut ja sain häneltä paljon kehuja. Tämä kävisi niin minun kirjoittamastani tekstistä. Tsemppiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, onnea sinnekin! Vähänkö ollaan huippuja ♥

      Poista
  2. Miksei tässäkin voisi olla "Tykkää" nappia?

    VastaaPoista
  3. Mulle tulee tosi hyvä mieli tämmösistä kirjotuksista sun blogissa. Askel kerrallaan parempaan suuntaan, mä uskon suhun ja tiedän että sä pystyt siihen. Voimia ja haleja että jaksat jatkaa samallailla, ei varmasti ole helppo tie sulla kuljettavana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ei tuu olemaan helppoa mutta toivottavasti pystyn siihen. :3

      Poista
  4. Ihana oli lukea tämä kirjoitus.

    Voimia ja tsemppiä paranemisen tielle <3

    VastaaPoista
  5. sä oot jo nyt innoittava! (:

    VastaaPoista
  6. sulla on oikea suunta, pysykkin sillä ! ;)

    VastaaPoista
  7. Kuulostaa mahtavalta, jatka samalla tiellä :)

    VastaaPoista