tiistai 8. tammikuuta 2013

i'll follow


Käyn pitkillä kävelyillä ulkona pakkasessa, mustikka-aprikoosipuuro lämmittää vatsaani ja itseneulotut lapaset sormiani. Vihaan lapasia yli kaiken mutta välillä on uhrauduttava, sitä paitsi ne sointuvat kauniisti yhteen lomalla ostetun neuleen kanssa.

Olen ihan kamalan turhautunut kaikkeen, tahtoisin vain kävellä pois sekä terapiasta että psykiatrilta, käydä vain ravitsemusterapeutilla ja terveydenhoitajalla. Olen käynyt terapeutilla vuoden ja psykiatrilla puolitoista, en saa niistä mitään irti ja usein lähden pois ahdistuneempana kuin sinne mennessä. Terveydenhoitaja ja ravitsemusterapeutti sentään keskustelevat ja antavat aktiivista palautetta, eivät vain istu ja kuuntele ja totea itsestäänselvyyksiä ja määrää lääkkeitä jotka eivät toimi.

我没有女朋友。 我很单独。

4 kommenttia:

  1. mitä eroa terapeutilla ja psykiatrilla on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Psykiatri on psykiatrian erikoislääkäri, eli yksinkertaisesti mielenterveyteen erikoistunut lääkäri.

      Minun tapauksessa terapeutti tarkoittaa psykoterapeuttia, terapioitahan on montaa erilaista. Psykoterapeutti on psykologi, psykiatri tai muu koulutuksen läpäissyt henkilö, joka antaa psykoterapiahoitoa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykiatri
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoterapeutti
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykoterapia

      Poista
  2. Musta tuntuu aika usein ihan samalta. Viime aikoina yhä enemmän olen alkanut miettiä mitä järkeä on edes käydä terapeutilla. Viimeksi puhuimme käynnillä erilaisista herkuista. Tiedän nyt mistä hän pitää ja hän ehkä muistaa mistä minä pidän. Mutta mitä sitten? Mitä me kumpikaan teemme niillä tiedoilla? Miten ne auttavat mua paranemaan. Ja vähän väliä kuulen kun en ollenkaan etene. "Olet käynyt täällä jo niinjaniinpitkän aikaa, ja vieläkin oksentelet ja viiltelet".

    Meillä on ihana terveydenhoitaja, joka keskustelee niistä asioista, jotka mua ahdistaa. Aina sieltä lähtiessäni olen paljon paremmalla tuulella ja paljon vähemmän ahdistunut. Ravitsemusterapeutti yrittää ymmärtää, eikä saa minua tuntemaan itseäni epäonnistuneeksi anorektikoksi, kuten lääkäri.

    Jos pystyisin niin lopettaisin terapian ja kävisin mieluummin joka viikko terveydenhoitajalla ja useammin ravitsemusterapiassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on niin tuttua. :/ Minä olen täysi-ikäinen ja omasta tahdosta hoidossa joten voisin helposti lopettaa sen, mutta... en tiedä. Kamalan epäkiitollinen olo kun saan näinkin hienon mahdollisuuden, mutta toisaalta terapiajonot ovat niin kamalan pitkät että luovuttaisin mielelläni paikkani jollekin joka siitä oikeasti hyötyisi.

      Poista