perjantai 1. helmikuuta 2013

all i wanna get is


Moi oon Kiinassa.

Viimeisenä ennen lähtöä puhuin vielä Katin kanssa, jäi hymy huulille vaikka koneen lähtö päätyikin viivästymään melkein neljällä tunnilla. Nukahdin heti koneen lähdettyä en syönyt päivällistä hups ja heräsin vasta Venäjän ja Mongolian rajalla, katsoin ulos ikkunasta ja näin vuoriston joka näytti jopa kahdentoista kilometrin korkeudesta jättimäiseltä. Piti pidätellä itkua, tunnelma oli jotain niin uskomatonta. Nauroin pitkään vieressäni istuvan punatukkaisen joensuulaisen tytön kanssa, ja alkaessamme laskeutua hän spontaanisti suuteli minua. Suutelin takaisin vaikka en edelleenkään tiedä edes hänen etunimeään (ja viimeeksi suutelin -), mutta ehkä aina ei tarvitsekaan. Mielestäni ihan hyvä aloitus lomalle.

(Äiti ei meinannut tunnistaa minua kun tuli isin kanssa lentokentälle vastaan, äiti on ruskettunut ja isi on vanhentunut ja Ihmepoikakin alkaa jo näyttää nuorelta mieheltä eikä pikkuteiniltä. Yritän olla panikoimatta.)

Olen tänään jo käynyt yksityisillä kiinantunneilla, syönyt ravintolassa kasvis-jiaozeja bok choy -nuudelien kanssa, hämmästellyt oudon muotoisia pilvenpiirtäjiä ja käynyt hämmentävän selkeän keskustelun kodinhoitajan kanssa kiinaksi. Tähän voisi jopa tottua.

我没有女朋友-可是,我不要一个女朋友。

2 kommenttia:

  1. jotenkin niin suloisen kuulosta, että ventovieras suutelee tosta vaan. ihanan optimistinen sävy tässä tekstissä! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Muutenkin, mä niin tarvitsin tota - oon ottanut kaiken niin kamalan vakavasti Minnin eron jälkeen, ehkä nyt on oikein hyvä hetki alkaa vähän höllätä nutturaa.

      Poista